zondag 18 januari 2015

Stronieuws

Vol

21 december of een paar dagen daarna heb ik het Strohuis dat in onze achtertuin staat op onze website geplakt. Met het idee om het komende zomer te verhuren.
Nou, dat loopt dus als een tierelier! Inmiddels ben ik het drieëneenhalve week kwijt. Je kunt zeggen: 3½ week, wat stelt dat nu helemaal voor? Veel, want wij zijn ongeveer 4 weken 100% bezet in de praktijk met een wisselende hoeveelheid gasten in de aan,- en afloop.

Overbooking

Overbooking begon traditioneel in mei, de laatste jaren in de praktijk later. Dus bijna 100% bezetting op 10 januari is voor ons doen een enorm succes.
Afgelopen zaterdag kreeg ik 2 gezinnen aan de lijn die beiden 14-dagen in een strohuis wilden verblijven. In de periode 16 juli - 12 augustus, geheel flexibel door mij te bepalen. Overbooking dus. Daarom hebben we besloten er nog eentje te gaan bouwen. Dat vonden die beide gezinnen zo fijn dat ze beiden voor twee weken hebben geboekt.

Twijfel

Er was plaatselijk wel wat twijfel, ik kon immers nog geen foto's overleggen! Grappend zeg ik weleens tegen klanten die meer foto's willen en meer foto's dat je anno 2015 nog geen vakantiehuis kunt verhuren zonder dat je op een video met geluid kunt laten zien en horen dat het haakje voor de theedoek (en deze mét lus) op de juiste plaats aanwezig is.

Dus ik vroeg aan die mevrouw of zij weleens een huis hadden laten bouwen?  (Het was in België, dat zijn huizen-zelf-bouwers.) En of ze daar ook foto's van hadden toen ze de aannemer contracteerden???
Het hielp, want zij moest er een beetje om lachen en hakte de knoop door.

Beren in het bos

Je kunt twijfelen of je wel of niet boekt. Je kunt ook twijfelen of je en hoe je een strohuis gaat bouwen. Maar ja, de huid is verkocht dus de beer moet toch werkelijk geschoten worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten