vrijdag 20 september 2013

De Iglo

Naast het huis dat ik wil gaan bouwen, had ik bedacht dat het leuk zou zijn om hier, op onze camping één of twee iglo's te bouwen van stro. De kampeermarkt is volgens mij langzamerhand aan het verschuiven naar een steeds grotere vraag naar luxe & gemak. Regelmatig krijgen wij mensen die bijv. in één van de door ons verhuurde vakantiehuizen verblijven omdat dan "de tent lekker droog blijft".
Bovendien biedt het een makkelijke manier om dichtbij huis experimenten met het materiaal uit te kunnen voeren. En de resultaten van die experimenten te monitoren. Nog meer bovendien hebben wij recent ons terrein uitgebreid. Een nieuw veldje, uitstekend geschikt voor een hele grote tent. Of een iglo van stro, want ik begon serieus plannen te bedenken om een kabelbaan of iets dergelijks aan te leggen om de sjouwers van die mega-tenten een beetje tegemoet te komen. En de schoorsteen moet ook roken, daarom dacht ik: als ik een nog goedkoper strooien bouwsel dan mijn huisje kan maken heb ik nóg een product om in de -alternatieve- kampeermarkt te gaan verkopen. Zoals altijd als ik een briljant plan denk te hebben, zag ik mijzelf al weer in mijn nieuw Lamborghini stro-iglo's verkopen.....
Je kunt niet het hele internet in korte tijd afstruinen op alles wat met stro te maken heeft en daarnaast is mijn inspiratieplek mijn rook-balkon. En daar heb ik sowieso geen internet. Dus had ik al een heel bouwplan ontwikkeld voor mijn iglo's toen ik gisteren eens googlede op "stro iglo". Daar heb je het weer! Er zijn verschillende stro-iglo's gebouwd, waarvan de twee op het plaatje in Nederland, in Oldehove, ergens halverwege tussen Groningen en Lauwersoog. Ze worden verhuurd als bijzondere slaapplek op een kampeerboerderij en B&B.
  • Iglo in de zon
Hartstikke leuk! Mijn idee niet meer origineel, de Lambo-plannen voorlopig maar weer in de kast, ach wat geeft het? Ik ga daar lekker eens overnachten en als ik mijn eigen iglo afheb kan ik altijd nog proberen die te gaan verkopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten